פרופ' ורד טוהר
קורות חיים
ראשת המחלקה לספרות עם ישראל. מלמדת קורסים בתחום ספרות ילדים עברית, חוקרת ומנחה בתחום. עמו כן, חוקרת הסיפור העברי והספר העברי בעידן הדפוס. עוסקת במגעים בין הספרות היהודית מהמאה הט"ו ואילך לבין הספרות והפולקלור האירופי ובתהליכי התקבלות ועיבוד של סיפורים עממיים לספרות הכתובה. מחקריה משלבים בין גישות סטרוקטורליסטיות ופוסט-סטרוקטורליסטיות, קריאה מגדרית, קריאה אינטרטקסטואלית וחקר פולקלור וסיפור עממי.
מחקר
תחומי מחקר:
הסיפור העברי הקדם-מודרני
ספרות ילדים עברית
ספרות ומגדר
ספרות עברית בראשית הדפוס
הנחיה:
עידית ברטוב, "דמותה של מרים בספרות העברית החדשה: מנהיגה, משוררת, מורדת", עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשע"ה.
חדוה הניג, "בחדרי הליל נרדם: כינוס חטיבת שירי הערש של לאה גולדברג – תימטיקה, פואטיקה ומשמעות", עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשע"ו.
טלי שוואלב, "מז'אנר לאנטי-ז'אנר: הדיאלקטיקה ככוח מניע בשירי ערש ישראליים",עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשע"ו.
חגית ריכרט, "סיפור גירוש הגר בראיה דיאכרונית: היסטים בעיצוב דמותה של הגר בגרסאות סיפוריהודיות כבסיס פרשני", עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשע"ז.
מיכאל שיינפלד, ייצוגי הדמות הדתית בסיפורי סביון ליברכט, עבודה שוות ערך לתיזה, המחלקה לספרות עם ישראל, תשע"ח. (בהנחיה משותפת עם צבי מרק).
סיון פאני דרסן, ייצוגי דמויות נשיות כבסיס לפרשנות ביצירותיה של רינת הופר בשנים 1995–2015, עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשע"ט. 2019.
יפעת כהרון, תמורות ביצירתה של אסתר שטרייט-וורצל, עבודה שוות ערך לתיזה, המחלקה לספרות עם ישראל, תש"פ 2020.
עדינה מור חיים, פיזיופואטיקה ככלי פרשני: מרחב, זמן וטריטוריה בשירת רפי וייכרט שנכתבה בין השנים 1994–2019, עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשפ"א 2020.
מרדכי דוד כהן, החווייה הלימינלית של כניסת שבת וביטוייה בשירה ישראלית בת זמננו, עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, המחלקה לספרות עם ישראל, תשפ"א 2021.
קורסים
קורסים בתשפ"ה:
קריאה מגדרית בשירה עברית מודרנית
קריאה מגדרית בספרות ילדים עברית
ילדות ונעורים בספרות העברית החדשה
המעשיה העממית והמעשיה הספרותית
אוספי סיפורים במאה העשרים
תאריך עדכון אחרון : 11/11/2024